fredag 21 september 2012

Nyheter, nyheter och åter nyheter…

Hej hopp då var det fredag igen :).

Det formligen rasar in nyheter i butiken och jag har fullt sjå att hinna packa upp känns det som… Fast å andra sidan är det ett trevligt bekymmer ;-).

Hemma firas yngstingen Viktor idag…han blir hela 6 år…tänka sig att han lärde sig att ta sina första steg när vi höll på att göra iordning butiken.

Tänkte bjussa på lite ögongodis så här på fredags eftermiddagen.

Håll till godo.

12

Blir man kär eller blir man kär i dessa stora helt fantastiska urnor? Jag vet att jag blir det iallafall…tänk…julgran i den största, tallris i de andra…mumma. :-)

359 kr, 399 kr och den största 499 kr.

9

I samma härliga serie, den maffiga takkrona för 745 kr.

Jag köpte hem en direkt och Jannes kommentar: –Var ska vi ha den här då? ;-).

2

När vi ändå är inne på rött så har de populära vinboxarna i plåt kommit in igen, fast denna gång i en riktigt klarröd ( på min dataskärm ser de nästan orangea ut och de är de inte).

Kostar 269 kr och spås bli årets julklapp. Vändbar skylt i plåt med White Wine på ena sidan och Red Wine på andra.

4

Vem skulle inte vilja bli serverad mjölk ur denna mysiga mjölkflaska i porslin?

“Ett glas mjölk i magen ger dig kraft hela dagen” står det på den, 99 kr.

5

En annan vacker flaska är denna med en gammeldags etikett på, 69 kr.

8

Nu har jag tagit in den vackra hjulklockan igen, fast denna gång i svart, 399 kr och med en diameter på 50 cm.

15

Vackra ljusstakar från 149 kr och uppåt.

14

Ursnygg lykta med mysigt sken är denna korgliknande form, 329 kr.

16

Sååå fina burkar…fast de flesta åkte ut på lagret i några veckor då det är lite väl juliga att ha framme nu…men Pepparkakor kan man ju faktiskt äta året om…så denna fick komma ut i butiken, 179 kr.

17

Söta zinkhus för 69 kr.

1

Denna bild är tillägnad dig Pia!!! Vår söta hund Caspar <3.

Sådär, nu har ni fått ett axplock..och medans jag skriver dessa sista rader så stannar det en lastbil utanför, tjohooooo!!!!

Önskar er en superhelg.

Puss & Kram

Melinda

4 kommentarer:

Photo by Maria sa...

Så mycket fint du visar..

Grattis till sonen!!

Kram Mia

helene73 sa...

Vilka fina saker Melinda! Får nog ta mig upp till Säter i höst och hälsa på Dig i din fiiina butik! Trevlig helg och kramar från Heléne Zander Buhre

Unknown sa...

Jätte fina saker!
Älskar den klockan & ljusstakarna.
Såå himla fina.

ha det så gott.

Mittgodastefinaste sa...

Butiken verkar vara helt ljuvlig.

Jättefina saker, älskar vattenflaskorna!

Kram Jenny