torsdag 29 september 2011

Ändrade Öppettider…

Hejsan.

From. nu på lördag den 1 oktober så kommer butiken att ha öppet mellan kl. 11.00-14.00 på lördagarna istället för som innan mellan kl. 10.00- 13.00. Jag har velat detta länge och jag vet att det är välkomnat bland mina kunder.

Detta i samband med att den nya klädbutiken femminile, min Sussie och härliga Bettans otroligt snygga butik öppnar vid Rådhuset. De kommer dock att öppna kl. 10.00 har jag fått information om. :-). En bra dag att besöka Säter med andra ord.

Nu väller det in höstnyheter igen och jag jobbar febrilt med att hinna undan så gott jag kan. Tänkte visa en del här.

23

Denna otroligt snygga och dekorativa kula gjorda av zinkblad, 159 kr.

24

Finns även en mindre storlek för 120 kr.

17

Påfyllt och nyinkommet av den populära Leilaserien som är gjord i stenugnsgods så att man kan ha den i ugnen, micron och frysen. Tre olika storlekar på dessa formar, 89 kr, 149 kr och den största 199 kr. Finns i ljusrosa.

18

Små ljuvliga formar att göra alltifrån Pannacotta till småpajer och annat. Kan ju även vara snygg att ha flingsalt i. Kostar 39 kr styck.

43

Nu har jag tagit hem dessa lite större skålar också i vitt, isblå och ljusrosa…det är så att man vill ta en tugga. Kostar 59 kr st.

44

Nya vispskålar i 5 olika färger, 129 kr styck. Perfekta att använda vid bakning.

19

Ljuvliga tätslutande burkar i ljusrosa och vitt, 159 kr.

Finns även likadana men utan lock, att lägga slevar i och annat, dessa kostar 89 kr.

42

Kolla in denna läckra nyhet….nu i Svart!!! Såååå snygg. Vispskålarna kostar 129 kr, de små vispskålarna 79 kr. Bakskålarna finns i 3 storlekar, 89 kr, 169 kr och 189 kr.

41

Även i läckert rött, småskålarna kostar 45 kr, hjärtpajformarna i ett set om 3 kostar 199 kr.

22

Pippi och Polka serien har också kommit in igen. Kopparna kostar 89 kr st och äggkopparna 45 kr.

25

En snygg lagom stor tallrikshylla med en härlig patina, 699 kr.

26

En närbild på den härliga färgen.

31

Skafferiskylten finns nu åter i lager. Försvann på mindre än en vecka sist så nu har jag tagit hem dubbelt så många, 49 kr.

28

Stor vacker mistelkrans i zink att hänga var som helst, 149 kr.

32

Häftig plåtskylt, finns även som ruter ess, 79 kr.

33

En annan härlig skylt…Baby Rules, 159 kr.

30

Strutar kan man ha framme året runt och dessa ljuvliga i zink med en söt flicka på från Jeanne Darc Living kostar 159kr.

Dessutom har det kommit in nya kläder.

**********

Önskar er en toppenhelg.

Kraaam

Melinda

4 kommentarer:

G:a Affären sa...

Jag kommer, såg sååå mycket fint och så var det kronan. Jag hoppas provdockan är redo att åka med mig hem, avklädd!
oopps, jobbar du på lördag?
kram /Cia

Rummet för välbefinnande sa...

Kram Melinda och trevlig helg!
/Mia

topdesign sa...

Hallå tjejen! Hur är det med ryggen! Vad snyggt det är hos dig ( som vanligt )! : kram Lena

Baker's Corner sa...

Fiina saker som ramlar in hos dig Kullan. Börjar blogga igen, kika in om du har en minut över och tipsa Sussi om hon över huvudtaget är pratbar ;)
pöss