måndag 4 maj 2009

Bloggträff del 1…

Hej alla rara människor.

I helgen var ju jag och Sussie till Stockholm på bloggträff.

Det var en heelt fantastisk helg, både när det gäller vädret och sällskapet.

Baren 1

(Foto lånat av Lena.)

Vi åkte ner redan i lördags morse till Lena som har kommit att bli en mycket god vän till mig.

Baren 5

(Foto lånat av Lena)

Lena hade låtit förvisa sin familj under helgen så att vi verkligen skulle ha en tjejhelg  ;-).

Väl hemma hos Lena fick vi en  rundvandring i hennes fantastiska hem.  Lenas hem har en blandning av vackra gamla saker och nya i en härlig sammansättning.

lenas

(Foto lånat av Lena)

Dessutom så finns det en alldels speciell och varm känsla där som gör att vem som helst skulle känna sig son hemma. 

Efter rundvandringen så drog vi iväg hem till Lotten för lunch.

1

Gissa om jag hade lite magont då??

Det är ju sådär, man träffas här ute i cyberrymden och får en massa nya vänner men det är ju ändå lite annorlunda att träffa en person öga mot öga.

2

(bilderna är klickbara)

I skrift behöver man aldrig vara blyg (inte för att någon skulle påstå att jag var det ;-) men hoppas att ni  förstår hur jag menar??

 

3

Det är väldigt lätt att skriva sina tankar och en heelt annan sak att sitta öga mot öga med någon och föra ett samtal.

Nåväl…Lotten och hennes familj tog verkligen emot oss med öppna armar och efter en halv sekund så var den nervositeten borta :-) .

4

Hennes man hade gjort en otroligt god matpaj som vi fick avnjuta i Lottens vackra uterum..det där uterummet som jag bara suckar över här på bloggen :-).

5

Rundvandringen i Lottens hem var en upplevelse vill jag lova. Inspirationen bara började flöda i hjärnan av alla vackra saker och stilleben hon har överallt.

67

Det är himla konstigt men fast hon har ganska mycket saker så kändes det aldrig plottrigt, bara sådär ljuuuvligt vackert. Så fort jag steg in på hennes tomt och sedan in i huset så hade all radhuskänsla försvunnit för länge sedan.

 

8 9

Det kändes som att befinna sig i ett gammalt sekelskifteshus på landet någonstans. Helt makalöst hur kreativ den människan är.

10

Efter vi avnjutit den delikata pajen så for vi ner på stan, vi gick vid Kungsan under de underbara blommande körbärsträden…Det var nästan som att befinna sig i Nangijala, man blev lycklig i hela själen.

11

Tuuuusen tack till både Lena som lagade en otroligt god middag åt oss på lördag kväll och för att vi fick sova hos dig och tuusen tack till dig Lotten för din varma gästvänlighet.

Nästa gång får ni se den “riktiga” bloggträffen ifrån Ulriksdal.

Kraam Melinda

23 kommentarer:

Eleonora sa...

Jag är inte ett dugg avundsjuk *ler* Vad kul att träffa bloggvänner i riktiga livet *skratt* Jättefina bilder med massor av inspiration. Ser framemot del två...
Kram Eleonora

Anna sa...

Ja vad härligt att hitta ny vänner. Känner själv att jag har sållat ganska kraftigt och "tar in" nya på helt andra grunder idag. Skönt att ha få men att veta var jag har dem!
Så, kommer del två snart eller..;D

n o r d i n g å r d e n sa...

Vilket fint inlägg och resumé du gjort Melinda!! Åh va fint de har, både Lena och Lotten, det där uterummet skulle jag velat sitta i med men jag förstår att det kändes pirrigt, jag skulle också ha haft ont i magen: ) Känner igen Lotten och Lena men vem är hon med de röda träskorna, din vän?

Tack för titten av er bloggträff, lite avundsjuk blev jag nog....Mari.

Cattis sa...

Vad roligt att få se lite från er bloggträff!

Var egentligen in för att titta på vårtecken, fast det här var kanske också ett sådan i viss grad ;-)

Lilla huset på prärien sa...

Vad fantastiskt roligt att träffas sådär IRL!! Tänk vad mycket man har gemensamt ändå och många gånger har man ju lärt känna varandra via bloggarna så att man har någerlunda koll. Superfina bilder också! Är så spänd över att få se från den andra bloggträffen också. Har hört att det var supermysigt :)

Kram Jenny

Designe sa...

Åh va trevligt och så fina bilder! Ser jättefint ut hos Lotten!..och fina bilder från Lena oxå!
Kram :)

hemtrevnad marie sa...

Å, ni verkar ha haft en härlig helg!!!
Ska bli spännande med del 2!!
kram på dig!!

Bygatan sa...

Men så kul ni verkar haft! Önskar såå att jag kunnat vara med...men hoppas på fler gånger.

Förstår att det var pirrigt att träffas, men alla verkar så goa och rara.

Väntar med spänning på nästa rapport;-)

Kram Lena

Lantligt i stan sa...

Åh vilka vackra bilder! Förstår att det var en upplevelse med en rundvandring i Lottens hem!
Kram Anki

Tulipa sa...

Hej Melinda!
Nu har jag klickat på alla bilder och njutit av ditt fina inlägg!

Man känner ju onekligen en längtan och stark önskan om att ha fått vara med på den där träffen.

Så kul att få se och läsa, nu när man inte kunde vara med.

Ser fram emot nästa inlägg...dröj inte för länge *hihi* man är ju iiiivrig!

Kram Mariette

Lilla Blanka sa...

Hej goa Melinda!

Men vad underbart det låter som ni haft!!! Tack snälla för att du delar med dig med bilder och text så man kan känna lite hur det var! Lotten är ju bara såå himla go så jag förstår att det blev hel-lyckat!

Skulle gääärna tassa runt i hennes hus som ni fick en chans att göra...uterummet verkar vara en riktig dröm!

Nu skall jag kolla på burar hos dig hihi :)

Kraaaaaam
Mia

Lilla Blanka sa...

Åh nej...vad dum jag är..jaja, jag får spana hos Lotten igen ;)

Ullis/Leva på landet sa...

Så kul att få se bilder därifrån. Måste ha varit så kul att få komma iväg på en sådan härlig träff. Har förstått att det var många nöjda bloggare som varit på Ulriksdal.

Ha det bra!
Ullis

Marie sa...

Åh vad ni har haft roligt, önskar sååååå att jag hade varit med!!!!
Visst är det lite pirrigt när man ska träffas på riktigt, men som du säger försvinner pirret efter bara en liten stund. Jag har ju också haft förmånen att träffa Lotten ett par gånger och hon är ju helt underbar!!!!!
Ser fram emot fler bilder från den stora bloggträffen!!!!!!!

Många kramar
Marie

lottens vita och gröna sa...

min härliga vän, guuuuu vad jag saknar er, tänk vi möttes, skrattade och PANG vad det klickade!!! såg ju för härligt kupig ut genom kupan..haha!

snart så ses vi, det behöver vi!!!!

varmastekramen till dig och ge en till sussi med!

Galleri Hönshuset sa...

Hej på dig tjejen.

Vad kul med en sån träff, att träffas irl är alltid lika kul =)
Vad fint dem har det hemma, och en tripp till Kungsan vill jag också göra snart, längtar till Stan =)

ha det gott så ses vi. Kram Pirre

Vit Gladiolus sa...

Tjenare Bruttan!!!

Ja nu var det allt längesedan ;). Man sitter knabbt vid datorn nu eller hur! Man är ute så mycket som möjligt!
Pallarna var målade redan! Bra tyckte jag! Å lite slitna!

Men du visst kan man hitta grejer på tippen! GUUUD vad folk kastar bra saker!! Jag tar nog en tripp dit jag med!

Jäsingen vad ni verkar ha haft skojigt på bloggträffen, va kul att se alla live!!! Fy farao va roligt!! Härliga bilder på Er, dig, Lotten, Lena och Sussie!!!! :)
Bra väder med! Ska bli kul att se del 2!

Ha en bra dag Melinda!
Kramar från mig

Designe sa...

Hej du! Mina skålar har jag köpt på en liten butik som heter skattkistan i min lilla stad! Kan tänka mig att såna skålar finns på typ Dollar Store lr liknande! :)

speglingar sa...

Va kul att höra om bloggträffen, tänk vad mycket bra som bloggandet för med sej. Jag kan tänka mej att ni hade en härlig helg i Stockholm!
Jag ska besöka Ulriksdal nästa gång jag är i Sthlm. Jag trodde det låg i södra Sverige tills jag läste att ni vart dit.
Hälsningar Yvonne

Rummet för välbefinnande sa...

Åhhh vad roligt för er. Det är ju sånt där som verkligen sätter guldkant på tillvaron.
Förstår att du njöt av alla vackra saker. Det är ju en fröjd att se bilderna och det brukar ju vara himla bra live också....
Ha det fint!
Kram Mia

LantlivsAnette sa...

Halloj vännen !!
Åhhh vad roligt ni hade det..träffas så där och prata, äta gott, shoppa tillsammans !!
Och så himla fint de tjejerna har hemma hos sig, jisses alltså..så roligt för dig att få se allt, deras fina hem..
Nu längtar jag tills du visar bilderna från bloggträffen !!
Ha det gott
Kraam Anette

Söta Prickar sa...

tack min ängel med svarta prickar. Kuddfodralet kom fram idag!!!
Stooor kraam från Lyckliga-Lotta :)

me and alice sa...

Tjingeling!
Åh vilken mysig helg ni har haft!!
Är riktigt avis på er...
Det här är tjejen med noll koll!!! I går tog jag mig tid och åkte till Säter och skulle njuta i en viss butik!! *fniss* Som var stängd! Så typiskt mig som inte har koll på någonting! Nåja kommer väl inrusandes en annan dag istället.
Kraam Susanne