fredag 28 november 2008

En prinsesssäng och annat smått och gott...

Hej alla härliga vänner.
Denna vecka har varit smått kaotisk, men det ska det väl också vara när man ska fira 1-årsjubileum i butiken :-).
Men ibland önskade jag att jag bara kunde slappna av och inte som idag att sitta i telefon i tre timmar för att försöka lokalisera en borttappad leverans till butiken.
Har pratat med Danmark, olika kontor i Sverige hit och dit och ingen visste vart mitt 9-kilos paket hade tagit vägen. Tack du snälla på kontoret i Borlänge som gjorde allt i sin makt för att försöka hitta det. Till sist lyckades hon ändå hitta på mitt paket i Jönköping!!!!????

Det snurrade i huvudet på mig... ska jag slänga mig i bilen och köra 60 mil tur & retur för att hämta det??
- Du är knäpp, sa en kompis...-Det fattar du väl att du inte kan göra!
Nääää, men jag ville ju så gärna ha just detta paketet.

Vet ni mer vad jag gjorde?? Jo, jag fick för mig att jag skulle hitta någon stackars bloggare ifrån Jönköping som jag skulle anlita till att hämta paketet och köra det till bussgods. Hahahaha började med andra ord att Googla på bloggare i Jönköping, kokooo, är man desperat så är man. Vad skulle jag ha sagt?? Öhhh...jag är en bloggare från södra Dalarna som du inte ha någon aning om vem det är...men nu är det så att.... ;-).

Till sist insåg jag att det bara var att lägga ner...jag kan inte styra över situationen hur tråkigt det än känns. Självklart vill jag ju att det ska vara perfekt på söndag kl. 14.00 när julmarknaden startar.
En annan sak...som jag gjort i smyg för min käre man var att lägga bud på en auktion uppe i Jämtland!! Nu vet jag ju att ni från Stockholm och neråt tror att Dalarna är lika med Jämtland...men om jag säger att från Säter till Östersund så är det cirkus 40 mil enkel resa.
Men jag kunde inte låta bli när jag såg denna skapelse! Skrik inte rakt ut nu...för jag fick den nämligen inte...tacka sjutton för det med det skambudet som jag la :-).

Dessa bilder är lånade av Jämtlands Auktionsbyrå.

Ni vet hur det är när man tänker att tjohooo...hur i hela friden ska jag lyckas ro detta i land...men på något konstigt sätt så gör man det ändå??

Det var som en gång när jag var på auktion flera mil hemifrån, mitt ute i nowhere (detta är många år sedan nu) iallafall så stod det ett jättevackert och jäääättestoooort gammalt köksskåp där och kastade trånande ögon på mig.
När auktionsgubben satte igång och ropa ut det så blev det dödstyst bland åhörarna.
De andra kanske hade tillräckligt med intakta hjärnceller för att förstå att det skulle bli problem att få hem detta skåp.
Men inte den här kvinnan inte: -200 ropade jag högt och han slog!
Där stod jag som ett fån... och Janne...ganska nykär då tittade på mig som om jag var från en annan planet...OUPS!

Men det löste sig...det gör det nästan alltid.

Nu vill jag bara avsluta med att säga att:

Ha en supermysig första adventshelg och kasta ett getöga på era brinnande ljus.
Och ni som har möjlighet är varmt välkomna att fira min 1-åring på söndagens julmarknad!!

40 kommentarer:

Lilla huset på prärien sa...

Åh jag hade gärna varit hos dig på söndag Melinda!! Och vilken fantastisk säng!! Jag förstår att du budade på den. Synd att det inte var du som vann bara... tänkte du då "attans... jag skulle lagt några hundringar till..." eller? :)

Ha en härlig helg!

Kram Jenny

Anonym sa...

Hej!

Jag kommer =) Det var ett tag sen jag var till dig så nu tänkte jag passa på söndag. Har aldrig varit på julmarknad i Säter men jag hoppas att det blir mysigt. Jag har sett på bloggen att du har fått in många fina saker så jag får nog ta tjocka plånboken med mig... ;o)

Ha det bra!
// Nilla

Jenny Oak Fae sa...

Tråkigt när Posten krånglar..!

Underbar säng!

Kram & ha en riktigt fin helg!

Jenny

<3

Galleri Hönshuset sa...

hej du...jasså, Jönköping?????
Ja jag säger då det...
Tack iaf för granriset, nu ligger dem där i en stor hög och väntar på att bli till nånting riktigt fint.

Vi ses och hörs. Kram Pirre

smultrongården sa...

Men kära nån vilken säng. Magen tog ett skutt när bilden kom fram. Oj, säger jag bara, undra vad den gick för. Har du nån aning?? Skulle vara kul att veta!
Ja, hur frustrerande är det inte med borttappade paket - men värre saker finns ju... man får tagga ner.
Hoppas verkligen på massor av besök i din jätte fina butik. Det är ju hur fint som helst nu.
Alla kommer att vilja ha allt - tur att du har ett paket som väntar så du kan fylla på, på måndag!
Lycka till kramar från mig

smultrongården sa...

Hej igen, hihi, är det en stor kruka du vill att jag ska skicka??

Klart du förstår att jag har tid!

Du ska se att den är ännu finare i verkligeheten.

Jag hade en massa besökare från Dalarna förra veckan. Men det hjälps ju inte för då hade jag inte krukorna, haha.
Du, nu ska jag stupa i säng. Jag har haft min vanliga fredagskväll: 4 mjuka kakor och en ädelostpaj tills i morron. Känner för en fredagskväll med vin & mys, men man väljer sitt jobb eller hur var det nu igen??
Men förresten, ska jag se till så den kommer till Falun? Är det bra för dig? Då slipper du ju frakten.
Du måste snabbt om du vill det. Bilen går vid lunch i morron.
Kraaam

Hjerterom sa...

Irriterende at ting tar laang tid og at ting blir feil...
Utrolig flott butikk du har!!

Ønsker deg en flott adventshelg

Klem Siw

Tanjis sa...

Åh,herregud vilken säng! Fast den ser svindyr ut men man vet ju aldrig när det är auktion. Synd att den inte blev din, kan tänka mig att den blivit perfekt i din butik! Fast den är ju redan perfekt vad jag kan se............

Tack för kommentaren om mina sniglar, jag blir så glad.
Oj,jag visste inte att man kunde se min "andra" blogg, den är ju helt tom. Tänkte fixa iordning den och ha som pysselsida och visa mina saker där och även om man skulle vilja beställa eller bara kika. Men som sagt, där är det tomt. Har sålt en hel del saker för jag tänkte spara ihop till en ny symaskin. Men det tar ju ett tag. Men håller just nu på med att starta upp en massa olika figurer så visst kan vi fixa en byteshandel, skulle va skoj!

Jag får kika på smyckena när jag hälsar på i din affär, känner att jag måste göra en liten utflykt sen. Hade varit härligt om man kunnat vara med på 1-års firandet.

Lycka till i alla fall och hoppas inte affären blir länsad, ellr jo det är ju det den ska bli.Hi,hi.

Kram Tanja

Hanna & Hugo sa...

Hej... hoppas du inte jobbar ihjäl dig, måste säga att det var så mycket fint i butiken. Får se om det inte blir julmarknad i säter på söndag.
Önskar dig en trevlig helg Melinda.
Kram Maria

Mejrams! sa...

Hej Melinda!
Ha en bra 1-årsdag, det kommer att bli jättebra även utan varorna du inte fick (det är ju bara du som vet vad som saknas). Jag är dessutom övertygad om att kunderna kommer att bli supernöjda.
Paketet har kommit fram och lilla Engla kommer att bli jätteglad för presenterna./Merja

Anonym sa...

ha ha ha....toka där...ser en bild framför mig där du och det stora skåpet tittar varandra djupt i ögonen...*s*.
Guud så vacker den sängen var. Och allting går vettu..utom en nyfödd bebis.
Syns på 1-års dagen.
kram kram
Silver o Ull Helena

Skomakartummen sa...

Åhh... jag hade gärna kommit. Dock lite långt att åka men söndagar är en bra dag för då jobbar inte jag. Skrattar gott med dig, du är såå skön person. Själv lyckas jag aldrig buda in något överhuvudtaget kanske för jag hittar inga aktioner kram sari

Granne med Selma sa...

Det är alltid lika roligt med auktioner! det var längesedan jag själv var på en. Det brukar bli någon i mellandagarna. Varje år tänker jag: Nu blir det nog billigt för nu har folk handlat av sig inför jul. men icke! det brukar bli svindyrt:-(

När jag skulle prenumerera på din blogg på Bloggkoll så såg jag att det fanns tre att välja på... hoppas jag valde rätt:-)
Ha en mysig advent!
Kram Sussie

Ullis/Leva på landet sa...

Vilken otur med paketet. Hoppas att allt löser sig på bästa sätt. Vilken underbar säng tur i otur en att du inte fick den med tanke på den långa redan. Hoppas att du hunnit med att fixa hemma också inför första advent, med tanke på att du haft så mycket att göra i affären.

Kramar Ullis

me and alice sa...

Hej Melinda!
Ha, ha du e då för rolig du!!! Smygbudare där...*fniss*
Önskar jag kunde komma i morgon, men barnen har sina avslutningsuppvisningar i dans i Falun!!!
Kommer in en annan dag. Behöver få känna lite julstämning!
Kraam till dig!
/Susanne

Där Rosor Aldrig Dör sa...

Haha du är för rolig du bruden..tänk om sängen blivit din..den var läcker men ack va långt att fara för att hämta den.

Jisses är det redan ett år sedan du drog igån butiken, guud va fort tiden går..jag hade gärna kikat in men jag jobbar så de får kanske bli en annan dag.

Lycka till imorrn på 1-års dagen!
Å ha en mysig 1:a advent!

Kraam från Benita

Vit Gladiolus sa...

Jättevacker säng, otroligt vacker!!!
Jo, jag har bakat lussebullarna sjäv med min käre mor!!! :)
Sedan har jag åxå fixat iordning dem i skålen, ja!
Kramar

lottens vita och gröna sa...

härliga vän, vill önska dig grattis och lycka till i morgon, hoppas att kön ringlar sit till dit härliga näste! sängen var ju helt lovely ju, lägg lite skambud på metropol här, går iblan riktigt bra och så kommer du hit i stället, hihi! ha nu en härligt jäktigt och jäkligt kul advent nu, varmkram lotten

Vit Gladiolus sa...

....hos mig har du något att hämta...;)
Kram

ängeln i vitt sa...

Skrattar när jag läser ditt inlägg.

Ha nu en mysig 1:a advent.

Kramiz Carina

LantlivsAnette sa...

Åhhh, vad fint du har det..du är sååå duktig, jag ser ju vad fint du har dukat, hela din butik är ju underbart fin..
Ha nu en toppendag i butiken idag, jag ska åka ner till min snart och plocka o städa inför dagen, idag då det är skyltsöndag brukar det vara galet mycket folk !! En roligt dag..
Du måste fota dina skyltfönster sen så att vi får se din julskyltning..
Åhh du, det var en galet vacker säng det där..du ville ha den men jag kan tro att du ändå pustade ut lite då du inte fick den, men som du säger, det brukar lösa sig...
Håll tumarna för oss idag, skylttävlingen avgörs ikväll...
Ha det så bra nu
Kraam Anette

LantlivsAnette sa...

glömde ju...vad jobbigt det är när paketen kommer på villovägar, det har hänt oss också..hoppas att det kommer till dig snart...

Efter behag sa...

Hejsan

Va synd att det strulade med ditt paket. Jag bor precis utanför Jönköping, jag hade kunnat hjälpa dig. Jag tittar gärna in fler gånger hos dej.

Hälsningar Ann-Louise

n o r d i n g å r d e n sa...

Så synd med ditt paket, som hamnade i Jönköping av alla ställen! Men du har gjort så vackert i butiken och så fint med de mörkröda rosorna! Lycka till med marknadnsdagen, grattis till 1 år, ha en härlig advent!! Mari.

Anonym sa...

Hahaha *skrattar åt historien med skåpet i jämtland* Du är för härlig.

Tänk att du har haft butiken ett helt år. Va fort de har gått!

Vi kikar in i eftermiddag, gud va ja ser fram emot att se allt nytt.

Kramis

Anonym sa...

Hej Melinda!

guuud vad jag skrattar när jag läser dina inlägg!!!

Det behöver jag sjuk som jag varit, men nu är jag på benen igen och tar faktiskt en apus i allt städande, fejande och pyntande som jag ligger efter med.

Jag råkade ropa in fem oika öronlappsfåtöljer en sommar. Jag blev liksom kär i dem alla. De hade de mest anskrämliga tyger och läder på sig men jag såg ju framför mig hur fina de skulle bli när jag klätt om dem. Min man var inte lika lycklig. Vi hade ingen plats för dem, vi var i Skåne och skulle frakta minst tre av dem hem till Stockholm. I bilen hade vi oxå tre skrymmande barnstolar till de tre barnen och en stooor tavla med guldram som jag köpt från ett dödsbo eftr en gammal kantor.

Nåa med en vår bil, en lånad bil och en hyrd släpkärra så kom vi hem. Det var väl inget att gnälla om, det fixade sig ju tyckte jag. Det blev vääääldigt dyra fåtöljer tycte min man......

Jag måste komma till din affär någon gång, jag är ju galen och tror att allt i Dalarna ligger nästgårds med varandra men jag antar att det inte är så, eller???

En riktigt mysig adven o bamsekram

Lena

Anonym sa...

Oh! Önskar jag kunde åka till din butik men måste hålla fan på mig före jul så ungarna får sina julklappar=) Har en hel lista med grejer jag ska inhandla efter jul så tills dess..
Ha´t så gott och försök njut av livet. jobba inte ihjäl dig!!
Stora kramar Erika7Gustafs

Viola sa...

Så mycket strul det kan bli ibland med leveranser, hoppas det löser sig och att du fick det fint nu i butiken, vilken ljuvlig säng, den skulle jag oxå gärna haft hemma hos mig, hoppas du får en fin advent med de dina, du får välan titta in till mig och vara med på min butiks utlottning, jag firar av olika skäl, kram VIOLA

Mitt skabbiga chica hus sa...

Ha ha, hade jag bott i Jönköping hade jag mer än gärna hjälpt dig!

Önskar verkligen att jag hade varit på adventsmarknaden och kunnat besöka dig. Det har ju blivit lite tradition att vi åker till mamma då men det funkade tyvärr inte den här helgen med bygget och allt. Men jag hoppas verkligen mamma besöker dig och köper en massa julklappar till mig;o)

Hoppas du fått svar på dina prover och att allt var bra!

Ps. Vilken underbar säng! Ds
kramar Mia

smultrongården sa...

Halloj!
Kikar bara in för att se om du överlevde födelsedagen..??
Eva

Ett hus i vitt sa...

Men hu så trist med Mailegleveransen... Hoppas att det löst sig nu! Det tog ett tag innan jag fick min också. Vilken vacker dukning du har gjort! Suger i mig all inspiration jag kan få nu av er proffs :-D. Iii om 5 dagar är det öppning, *nervös* skulle vara jättekul om ni hann förbi!! Hoppas att adventshelgen varit fin och att du har hunnit med att sitta ned. Kram, Anette

Anonym sa...

Hej!

Jag hoppas att 1-års dagen gick bra, vilket jag tror att den gjorde. Det var ju hur mycket folk som helst i butiken, man fick ju nästan "slå sig fram" =)
Vad mycket fint du hade! Måste nog komma igen när det är lite lugnare.
Men en Maileggris fick följa med mig hem iallafall, så jag hoppas att en liten flicka kommer att bli glad när tomten kommer =)
Ha det bra!
// Nilla

Hellen sa...

Vill bara passa på att säga grattis till 1 åringen. Hörde att det var...miljoner ..människor inne hos dig igår...kul!
Jag tycker det ser sååå fint ut i butiken. Har smugit förbi med hunden och kikat in. Verklig julstämning!!

Ha det så gott!
Kramis Helen

Anonym sa...

Skit: ) batteriet tog lut i mobilen, skriver mail.. Mari.

Designe sa...

Såå fint du har i din butik!..nu blir jag shoppingsugen!..har faktiskt stolarna som du visar på bilden men de är bruna och ska bli vita!..
Vilken fantastisk säng du hittat..synd att du inte fick den!
Hoppas du fick en bra söndag! Kram :)

Marits vita skrin sa...

Hej Melinda.

Hoppas att du hade en toppen försäljning igår och att du inte jobbade ihjäl dig ;)

Jag undrar om du får in Mailegs julpynt, typ små trummor och soldater i ditt borttappade paket.
Skulle vilja haft en större soldat oxå men dom är väl slut va?

Kram kram

Dalatorpet sa...

man måste se sig om för att göra nga fynd nu mer :-)

Vit Gladiolus sa...

Glöm inte att du har något att hämta hos mig...;)
Kram på dig!

Vit Gladiolus sa...

...Längre ner på sidan......
;)
Kram

Anonym sa...

Hej Melinda!
Tusen tack för god service.
Idag fick jag mina små märken och
kors som du skickade till mig.
Nu är det bara att sätta igång och pyssla.
Tack för en jätte fin blogg,kikar lite varje dag.

Ha det så bra
Kram Susanne